Privatlivspolitik
1. Indledning
I denne privatlivspolitik (”Politik”) finder du informationer om, hvordan vi Facit Bank A/S (Facit Bank) behandler de personoplysninger, som du giver til os, og/eller som vi indsamler om dig. I Politikken kan du bl.a. finde information om, hvordan og hvornår vi indsamler, behandler, videregiver og opbevarer personoplysninger. Du bør altid læse Politikken inden du ansøger om at blive kunde hos Facit Bank.
På www.facitbank.dk kan du til enhver tid tilgå den gældende version af Politikken.
Den generelle ramme for vores behandling af dine personlige oplysninger er Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF med tilhørende regulering (”GDPR”). Dette omfatter også den danske lov om supplerende bestemmelser til forordning om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger (”Databeskyttelsesloven”).
2. Hvem er vi
2.1 Dataansvarliges identitet samt kontaktoplysninger:
Facit Bank A/S
Østre Stationsvej 1
5000 Odense C
CVR – nr. 40236546
2.2 Kontakt til vores Databeskyttelsesrådgiver (DPO):
Databeskyttelsesrådgiveren/Data Protection Officer (”DPO”) er ansvarlig for at påse, at Facit Bank overholder reglerne i GDPR og Databeskyttelsesloven. Du kan kontakte vores DPO via mailadressen DPO@facitbank.dk.
Alle spørgsmål vedrørende Politikken, behandlingen af personoplysninger, dine rettigheder og mistanke om manglende overholdelse af databeskyttelseslovgivningen skal fremsendes til vores kundesupport via mail facitbank@facitbank.dk.
Du skal være opmærksom på, at almindelig e-mail ikke er 100% sikker kommunikation. Skriv ikke noget pr. e-mail, som er privat eller følsomt, eller som du i øvrigt synes skal beskyttes.
Ved brev: Skriv til: Facit Bank A/S, Att.: DPO, Østre Stationsvej 1, 5000 Odense C.
3. Formålene med vores behandling af dine personlige oplysninger
Afhængigt af, om du er kunde, ansøger om at blive kunde, eller du blot er bruger af vores hjemmeside, er vi forpligtede til at behandle dine personoplysninger på en sådan måde, at vi kan tilbyde produkter, som du efterspørger, og at vi er i stand til at efterleve de aftale- og lovgivningsmæssige forpligtelser, som Facit Bank er underlagt. Dette gælder både ved håndtering og administration af din(e) kontrakt(er), ved din brug af vores hjemmeside, ved henvendelse til vores kunde support og/eller ved ansøgning om et finansielt produkt. Ovenstående gælder ligeledes, når vi markedsfører os over for dig. Derudover analyserer vi på statistisk basis de persondata, vi har registreret. Det gør vi for at kunne udvikle, tilpasse og optimere vores risikostyring og vores generelle services.
Vi behandler dine personoplysninger til flere formål afhængig af, om du er kunde, ansøger om et produkt, eller om du er bruger af vores hjemmeside. I det følgende finder du en nærmere beskrivelse af, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
3.1 Hvis du er kunde hos os, anvender vi dine personoplysninger til:
3.1.1 at administrere dit produkt, herunder til udbetalinger, til at foretage opkrævninger og i forbindelse med kommunikation med dig;
3.1.2 at behandle dine eventuelle spørgsmål eller andre forespørgsler;
3.1.3 at opfylde den til enhver tid gældende lovgivning bl.a. hvidvaskloven, kreditaftaleloven, skattelovgivningen og bogføringsloven;
3.1.4 analyse både generelt og konkret af dit kundeforhold til brug for intern rapportering, løbende risikovurdering, modellering m.v.;
3.1.5 at kunne sende dig markedsføringsmateriale, i det omfang det er i overensstemmelse med den til enhver tid gældende markedsføringslov;
3.1.6 at målrette vores markedsføring over for dig, således vores markedsføring i videst muligt omfang tilpasses dine behov og interesser;
3.1.7 Test. Med henblik på at optimere vores systemer, produkter og tjenester udvikler vi konstant vores applikationer og systemer. Det kan også være i forbindelse med ibrugtagning af nye applikationer og systemer. Adgangen til at bruge persondata til testformål er baseret på vores legitime interesse i at sikre, at vores systemer fungerer korrekt og sikkert for vores brugere. Testdata gemmes i separate områder med meget begrænset adgang.
3.2 Hvis du er ansøger om et produkt, anvender vi dine personoplysninger til:
3.2.1 at registrere og verificere dine identitetsoplysninger;
3.2.2 at verificere dine økonomiske oplysninger;
3.2.3 at foretage en kreditrisiko- og en kreditværdighedsvurdering af dig;
3.2.4 at foretage risikovurderinger jf. den til enhver tid gældende hvidvasklov;
3.2.5 at foretage risikovurdering med henblik på at beskytte Facit Bank mod økonomisk kriminalitet;
3.2.6 at kunne sende dig tilbud eller afslag om det produkt, du har ansøgt om;
3.2.7 at kunne sende dig markedsføringsmateriale, i det omfang det er i overensstemmelse med den til enhver tid gældende markedsføringslov. Hvis du ansøger om et produkt hos os, og samtidig er eksisterende kunde, vil dine (nye) indsamlede personoplysninger blive anvendt til også at analysere vores kreditrisiko- og kreditværdighedsvurdering af dig f.s.v.a. dine eksisterende produkter og dit eksisterende kundeforhold.
3.2.8 Test. Med henblik på at optimere vores systemer, produkter og tjenester udvikler vi konstant vores applikationer og systemer. Det kan også være i forbindelse med ibrugtagning af nye applikationer og systemer. Adgangen til at bruge persondata til testformål er baseret på vores legitime interesse i at sikre, at vores systemer fungerer korrekt og sikkert for vores brugere. Testdata gemmes i separate områder med meget begrænset adgang.
3.3 Er du alene bruger af vores hjemmeside, anvender vi dine personoplysninger til:
3.3.1 at kunne stille funktionaliteterne på vores hjemmeside til rådighed for dig;
3.3.2 at udarbejde statistik om færden på vores hjemmeside;
3.3.3 at optimere vores hjemmesides indretning;
Du kan læse mere om, hvordan vi på vores hjemmeside behandler dine personoplysninger, i vores Cookiepolitik.
4. Hvorfor har vi lov til at behandle oplysninger om dig? (Vores behandlingsgrundlag)
4.1 Når du ansøger om et produkt, bliver kunde, eller indgår en anden form for aftale med os, så vil vi behandle dine personoplysninger til netop det pågældende formål. Vi kan også behandle dine personoplysninger, hvis du fx har en forespørgsel eller lignende, som går forud for din beslutning om at indgå en aftale med os. Det generelle juridiske grundlag for behandling af dine personoplysninger er GDPR art. 6, stk. 1, litra b, idet behandlingen af dine oplysninger er nødvendig for, at vi kan opfylde vores aftale med dig eller for, at vi kan håndtere forespørgsler og lignende forud for din eventuelle indgåelse af en aftale med os.
4.2 I visse tilfælde er vi også retligt forpligtet til at behandle personoplysninger om dig. Her er det juridiske grundlag for behandlingen af dine personoplysninger GDPR art. 6, stk. 1, litra c. Det kan fx være til brug for dokumentation af transaktionsspor og lignende i henhold til reglerne i bogføringsloven. Vi er også forpligtet til at behandle dine personoplysninger i henhold til hvidvaskloven, herunder bl.a. oplysninger om dit navn og CPR.nr. Vi er ligeledes forpligtet til at behandle dine personoplysninger herunder dit CPR.nr. i forbindelse med indberetninger til Skatteforvaltningen.
4.3 Vi har også mulighed for at behandle dine personoplysninger fordi, vi har en legitim interesse i at behandle oplysningerne om dig, jf. GDPR art. 6, stk. 1, litra f, medmindre din interesse i at vi ikke behandler dine almindelige personoplysninger går forud for vores legitime interesse i at behandle dine oplysninger.
4.4 Er du ikke kunde hos os, men blot bruger af vores hjemmeside, vil vi i et begrænset omfang behandle dine personoplysninger for at kunne administrere oplysninger om din brug af vores hjemmeside. Du kan læse mere herom i vores Cookiepolitik.
4.5 Helt konkret, anvender vi følgende behandlingsgrundlag:
4.5.1 Databeskyttelsesforordningen artikel 6 (1) a), der vedrører samtykke.
Vi vil som udgangspunkt alene anvende denne hjemmel i forbindelse med markedsføring og anvendelse af cookies på vores hjemmeside. Derudover anvender flere af vores samarbejdspartnere denne hjemmel til at kunne videregive informationer til os i forbindelse med at du ansøger om et produkt, herunder bl.a. Skatteforvaltningen, kreditstatus og kontooplysningstjenester.
Du kan til enhver tid trække et afgivet samtykke tilbage. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af den behandling, der er baseret på samtykke inden tilbagekaldelsen.
4.5.2 Databeskyttelsesforordningen artikel 6 (1) b), der vedrører behandling som er nødvendig af hensyn til opfyldelse af en kontrakt, som du er part i, eller i forbindelse med vores behandling af dine oplysninger med det formål at vurdere om vi kan indgå en kontrakt med dig.
Vi anvender denne hjemmel bl.a. når vi servicerer vores løbende aftale med dig, herunder men ikke begrænset til udarbejdelse af opkrævninger, besvarelse af henvendelser, brug af netbank eller i øvrig kommunikation med dig vedrørende dine produkter.
4.5.3 Databeskyttelsesforordningen artikel 6 (1) c), der vedrører behandling med henblik på at overholde en retlig forpligtelse.
Vi anvender denne hjemmel bl.a. når vi fortager en kreditværdighedsvurdering i henhold til kreditaftaleloven, udfører kundekendskabsprocedurer i henhold til hvidvaskloven, registrerer og dokumenterer transaktioner i henhold til bogføringsloven, når vi indrapporterer til SKAT, hvidvasksekretariatet m.v.
4.5.4 Databeskyttelsesforordningen artikel 6 (1) f), der vedrører legitim interesse.
Denne bestemmelse anvendes for almindelige personoplysninger, hvor der er foretaget en interesseafvejningstest, og hvor det er vurderet, at vores interesse i behandlingen er legitim.
5. Disse personoplysninger behandler vi om dig
5.1 Følgende oplysninger indsamles af Facit Bank fra dig:
5.1.1 Når du ansøger om et produkt vil vi, afhængigt af produktet, indsamle følgende personoplysninger om dig: Dine identitets- og kontaktoplysninger herunder navn, adresse, telefonnummer, cpr. nr., e-mailadresse og dokumentation af legitimation, oplysninger om beskæftigelsesforhold, indtægt, hvorvidt du er medlem af a-kasse, bopæl, faste udgifter, civilstand, antal børn, antal biler, statsborgerskab, samt kontonummer til brug for Betalingsservice, formålet med ansøgningen om det pågældende produkt, oplysning om hvorvidt du ønsker nyhedsbreve mv. tilsendt på e-mail og SMS, og hvorvidt du ønsker at tegne en forsikring tilknyttet dit produkt, eller om du ønsker tilbud på øvrige forsikringer, oplysninger om øvrige indtægter, lån og kreditter, dokumentation af og oplysninger om midlernes oprindelse (i forbindelse med indlån og (del) indfrielse af lån).
5.1.2 Når du besøger vores hjemmesider og ansøger om et produkt indsamler vi din IP-adresse.
5.1.3 Hvis du har takket ja til at modtage markedsføring fra os, indsamler vi oplysninger om aflevering og åbning mv. af elektronisk markedsføring, herunder om der er klikket på links i meddelelserne, evt. indsamlet ved brug af tracking- mekanismer, der er indbygget i meddelelserne.
5.2 Følgende oplysninger indsamles af Facit Bank fra tredjepart:
5.2.1 I forbindelse med ansøgningsprocessen vil vi indhente personoplysninger om dig fra CPR-registret (oplysning om evt. kreditspærring, oplysning om eventuelle værgemål og din adresse) og hvis der er tale om lån, også oplysning om eventuel misligholdt gæld fra kreditoplysningsbureauer. Derudover indhenter vi dine lønoplysninger, oplysninger om rentebetalinger og årsopgørelse fra SKAT.
5.2.2 Vi henter desuden oplysninger om din bolig fra BBR-registret samt lejlighedsvist og efter omstændighederne oplysninger om din bolig fra Tingbogen.
5.2.3 Fra Kreditstatus indhenter vi oplysninger om dine lån og kreditter, samt eventuelle restancer hos øvrige medlemmer af Kreditstatus. Derudover indhenter vi, via kontooplysningstjenester, oplysninger om transaktioner på dine betalingskonti på aggregeret niveau.
5.2.4 Vi indsamler løbende, og under hele dit kundeforhold, oplysninger om dig hos CPR-registret med henblik på at verificere dine identitetsoplysninger og din adresse.
5.2.5 Derudover behandler vi under hele dit kundeforhold dine oplysninger til tjek op imod PEP/RCA og sanktionslister.
Vi indsamler ikke oplysninger om dig, der falder inden for kategorien følsomme personoplysninger (race, eller etnisk baggrund, politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning, fagforeningsmæssigt tilhørsforhold, helbredsoplysninger m.v.). Sender du sådanne oplysninger til os, vil vi slette oplysningerne hurtigst muligt.
6. Cookies
6.1 På vores hjemmeside gøres der brug af ”cookies” til at styre login samt til at indsamle webstatistik. En cookie er en lille tekstfil, der sendes fra vores server til din browser, og lagres på din computers harddisk eller din mobilenhed. Cookies er ensbetydende med, at du mere effektivt og nemmere kan bruge hjemmesiden. Vi behandler ikke information om brugeradfærd, som indsamles via cookies på en måde, der kan forbinde brugeradfærden med bestemte personer.
6.2 Du kan indstille din browser til at informere dig, når du modtager en cookie således, at du altid har mulighed for at tage stilling til, om du vil acceptere den. Du kan også vælge at slå funktionen fra, således der kun anvendes nødvendige cookies. Hvis du gør det, så vil hjemmesiden dog ikke fungere optimalt. Cookies indeholder ikke personoplysninger såsom oplysninger om din e-mailadresse, dit bruger-id eller andre personlige oplysninger udover, hvad der fremgår af nærværende Politik. Du kan læse nærmere i vores Cookiepolitik.
7. Automatiske afgørelser/profilering
7.1 Vi anvender delvist automatiske afgørelser som led i vores kreditværdighedsvurdering. Det betyder, at vi dels anvender de Personoplysninger, som vi indsamler om dig til at skabe din (grund)profil, hvorefter vi bruger dine konkrete individuelle forhold til at justere profilen således, at kreditværdighedsvurderingen tilpasses dig personligt. Kreditsystemet beregner dit rådighedsbeløb ud fra de oplysninger vi har indsamlet fra dig og fra fx. din betalingskonto, og foretager herfra en vurdering af din evne til at betale det lånte beløb tilbage. Dernæst vurderes din ansøgning af en kreditmedarbejder.
7.2 Såfremt du bliver godkendt til et lån, vil den rente, du får tilbudt, afspejle kreditsystemets vurdering af din kreditværdighed. Hvis det vurderes, at dit rådighedsbeløb ikke er stort nok til at kunne tilbagebetale lånet, eller hvis du ikke opfylder vores grundlæggende krav til at blive kunde, vil du automatisk få et afslag
7.3 Vi anvender profilering som led i vores direkte markedsføring, hvor vi på baggrund af analyser vurderer, hvilken type af tilbud og produkter, som kunne være relevante for dig.
8. Deling eller videregivelse af personoplysninger
8.1 Såfremt du misligholder en kontrakt med os, vil vi have en legitim interesse i at videregive nødvendige oplysninger om dig til en inkassovirksomhed eller en advokat med henblik på inddrivelse af kravet. De oplysninger, der vil blive videregivet, vil være dine identitetsoplysninger (navn og CPR. nr.) og dine kontaktoplysninger (adresse, telefonnummer og e-mailadresse) samt oplysninger om din transaktionshistorik, modtagne rykkere, opgørelse af kravet, i nogle tilfælde dine personoplysninger, der er lagt til grund for kreditværdighedsvurderingen samt kopi af relevant korrespondance. Facit Bank kan, hvis du misligholder din aftale, vælge at videresælge din sag (fordringen), og videregive de personlige oplysninger, som vi har registreret om dig, til en anden virksomhed. Du vil blive informeret i overensstemmelse med GDPR art. 14, hvis din sag bliver solgt.
8.2 I det omfang der er grundlag for det, kan vi videregive dine oplysninger i det omfang, vi er forpligtede hertil, fx som følge af krav om indrapportering til offentlige myndigheder som fx SKAT.
9. Deling af oplysninger med leverandører udenfor EU/EØS
9.1 Enkelte af vores serviceleverandører befinder sig uden for EU/EØS. Det kan derfor forekomme, at dine personlige oplysninger bliver behandlet på vegne af Facit Bank i lande uden for EU/EØS. En sådan behandling forudsætter dog, at:
9.2 det pågældende land eller den internationale virksomhed har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau som fastslået af Europa-Kommissionen;
9.3 der mellem os og den pågældende behandler af dine personoplysninger er indgået standardbestemmelser om databeskyttelse vedtaget af Europa-Kommissionen;
9.4 den pågældende modtager er certificeret jf. GDPR art. 42;
Du kan til enhver tid få oplysninger om eller eventuelt en kopi af hvilke fornødne garantier, der udgør grundlaget for overførsel af personoplysninger til modtagere uden for EU/EØS.
10. Opbevaring og sletning af personoplysninger
10.1 Vi opbevarer dine oplysninger så længe de er nødvendige i forhold til de formål, de er blevet indsamlet, behandlet og opbevaret til. Vi skal til enhver tid opfylde de opbevaringskrav der følger af lovgivningen fx hvidvaskloven og bogføringsloven.
10.2 Er du kunde hos os, vil dine personoplysninger, som udgangspunkt blive opbevaret i op til 6 år fra det tidspunkt, hvor dit kundeforhold med os er ophørt. Hvis du som kunde har misligholdt din aftale med os på en måde, der har forsaget os et tab, vil vi opbevare dine oplysninger så længe vi skønner det nødvendigt.
10.3 Er du ansøger om et produkt hos os, og medfører din ansøgning ikke, at der etableres en kontrakt mellem dig og os, vil vi som udgangspunkt opbevare dine personoplysninger i op til 6 måneder fra det tidspunkt, hvor du indsendte din ansøgning. Hvis elementer i din ansøgning danner grundlag for en begrundet mistanke om forsøg på økonomisk kriminalitet mod Facit Bank, kan vi vælge at gemme dine ansøgningsdata i op til 5 år.
10.4 Er du bruger af vores hjemmeside og samtidig hverken kunde eller tidligere kunde, opbevarer vi de oplysninger, som vi har registret om dig i op til 12 måneder fra din seneste brug af hjemmesiden.
10.5 Hvis du ikke er kunde eller ansøger hos os, men modtager markedsføring og/eller nyhedsbreve m.v. fra os på baggrund af, at du har afgivet dit samtykke hertil, vil vi opbevare dine personoplysninger i op til 1 år fra den sidste henvendelse, du har modtaget fra os, eller indtil du meddeler os, at dit samtykke tilbagekaldes.
11. Dine rettigheder
Du har i henhold til lovgivningen en række rettigheder når det gælder vores behandling af dine oplysninger. Du kan til enhver tid gøre brug af dine rettigheder ved at kontakte os.
Vi giver dig svar på din henvendelse så hurtigt som muligt dog senest indenfor en måned. Denne periode kan i særlige tilfælde forlænges med 2 måneder, hvis det er nødvendigt under hensyntagen til anmodningens kompleksitet og antal. Såfremt vi finder det nødvendigt at anvende den forlængede frist, vil du modtage oplysning herom sammen med en begrundelse for forsinkelsen.
11.1 Ret til at få indsigt i oplysninger (indsigtsret):
Som udgangspunkt har du ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig. Du kan anmode om indsigt i de personoplysninger, som vi har registreret om dig ved at fremsende en mail med overskriften ”indsigt”. Vi vil efterkomme din indsigtsanmodning så hurtigt som muligt.
Hvis du konkretiserer hvilke oplysninger du ønsker indsigt i, vil sagsbehandlingen i mange tilfælde forkortes. Hvis vi er i tvivl om din identitet, kan vi bede dig om at identificere dig selv.
11.2 Ret til berigtigelse (rettelse):
Hvis du mener, at de personlige oplysninger, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes. Vi skal i alle tilfælde tage stilling til, om vi mener din anmodning er berettiget. Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personlige oplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
11.3 Ret til sletning:
Vi sletter dine personoplysninger, når de ikke længere er nødvendige at opbevare i henhold til de formål de er indhentet. I særlige tilfælde har du ret til at få specifikke oplysninger om dig slettet, inden tidspunktet for vores generelle sletteprocedure indtræffer. Dette gælder fx, hvis du trækker dit samtykke tilbage, og vi ikke har et andet grundlag for at behandle oplysningerne
11.4 Ret til begrænsning af behandling:
Du har, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger. Send en mail med overskriften ”Begrænsning af behandling” hvis du ønsker en begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger.
11.5 Ret til dataportabilitet:
Du har ret til at modtage dine personoplysninger vedrørende dig selv, og som du selv har givet til os i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet). Ved at kontakte os med overskriften ”Dataportabilitet” kan du modtage de personoplysninger, som er omfattet af retten til dataportabilitet i et maskinlæsbart format.
11.6 Ret til indsigelse:
Du har ret til at bede os om ikke at behandle dine personlige oplysninger i de tilfælde, hvor behandlingen er baseret på en legitim interesse efter GDPR art. 6, stk. 1, litra f, og hvor den legitime interesse er direkte markedsføring. Du kan til enhver tid udøve retten til indsigelse ved at kontakte os med overskriften ”Indsigelsesret”.
11.7 Ret til ikke at være genstand for en afgørelse, der alene er baseret på automatisk behandling
Du har ret til ikke at være genstand for en afgørelse, der alene er baseret på automatisk behandling. Derfor kan du til enhver tid gøre brug af din rettighed til, at kreditvurderingen af dig, revurderes af en ansat hos Facit Bank. Du skal blot kontakte os og meddele os, at du ønsker en medarbejder ser på din kreditværdighedsvurdering.
12. Eventuelle konsekvenser ved ikke at afgive personoplysninger
I det omfang du er forpligtet til at give oplysninger om dig selv til os, så vil det fremgå dér, hvor vi indsamler oplysningerne. Hvis du ikke vil afgive de Personoplysninger, som vi beder om, så vil det få den konsekvens, at vi ikke kan levere de tjenester til dig, som du efterspørger, at vi ikke kan gennemføre dine forespørgsler, oprette dig som kunde mv.
13. Særligt om Facit Banks Facebookside
13.1 Med henblik på at kunne levere information om vores produkter, kampagner, konkurrencer m.v. Har Facit Bank oprettet en Facebook-side. Hvis du giver vores side et ”like”, får Facit Bank adgang til en række basale informationer, som relaterer sig til dig (herunder navn, køn og hvilket indhold på vores side, som du har givet et ”like”). Vi bruger denne information til at besvare eventuelle henvendelser, du måtte sende til os via vores side. Vi videregiver ikke disse informationer, og vi bruger ikke disse informationer til andre formål. Du kan til enhver tid ”unlike” vores side. Derudover kan Facit Bank generere statistikker ved at bruge Facebooks værktøj ”Page Insights.”
13.2 Dette værktøj giver os indblik i, hvordan du som en bruger af Facebook interagerer med vores side, og giver os aggregerede statistikker vedrørende alder, køn og geografi for Facebooksidens brugere. Facit Bank og Facebook har indgået en kontrakt, som pålægger Facebook primært ansvar for at sikre personoplysninger ved brug af ”Page Insights.” I denne forbindelse er det således Facebook, som er ansvarlig for at give dig den nødvendige information, der relaterer sig til ”Page Insights” og i forbindelse med udøvelse af dine rettigheder i henhold til GDPR f.eks. retten til indsigt eller retten til at blive slettet.
13.3 Facit Banks lovmæssige grundlag for at bruge ”Page Insight” er vores legitime interesse, i henhold til GDPR art. 6, stk. 1, litra f, i at modtage aggregerede informationer om brugerne af vores Facebookside. Du kan til enhver tid ”unlike” vores Facebookside og fjerne cookies fra din computer, hvis du ikke ønsker at dine personoplysninger skal bruges til at udarbejde aggregerede informationer. Ønsker du at vide mere om vores brug af cookies, henvises du til vores cookiepolitik.
14. Sikkerhed
Hos Facit Bank er behandling af personoplysninger underlagt vores IT- og Sikkerhedspolitikker. Vores IT- og Sikkerhedspolitikker indeholder ligeledes regler for gennemførelse af risikovurdering og konsekvensanalyse af eksisterende, samt nye eller ændrede behandlingsaktiviteter. Vi har implementeret interne regler og procedurer for opretholdelse af passende sikkerhed fra det tidspunkt, hvor vi indsamler personoplysninger frem til sletning, ligesom vi alene overlader vores behandling af personoplysninger til databehandlere, som opretholder et tilsvarende passende sikkerhedsniveau.
15. Klage over databehandling
Hvis du ikke er tilfreds med vores behandling af dine data, har du mulighed for at kontakte os på facitbank@facitbank.dk. Du kan også kontakte vores Databeskyttelsesrådgiver på DPO@facitbank.dk.
Du har også mulighed for at klage til Datatilsynet. Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, e-mail: dt@datatilsynet.dk.
16. Opdatering af denne Politik
Facit Bank er forpligtet til at overholde de grundlæggende principper om beskyttelse af personoplysninger og databeskyttelse. Vi gennemgår derfor regelmæssigt Politikken for at holde den opdateret og i overensstemmelse med gældende principper og lovgivning. Politikken kan ændres uden varsel. Ændringer af Politikken vil blive offentliggjort på vores hjemmeside sammen med en opdateret version af Politikken.